Papa en mama zijn geweest!! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Nancy Sangen - WaarBenJij.nu Papa en mama zijn geweest!! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Nancy Sangen - WaarBenJij.nu

Papa en mama zijn geweest!!

Blijf op de hoogte en volg Nancy

06 November 2015 | Suriname, Paramaribo

22 oktober kwamen papa en mama voor 2 weken naar het mooie Suriname. Die donderdag was ik toch wel zenuwachtig hoe zouden ze de reis ervaren en hoe waren de eerste uren in Suriname. Die avond naar de salsales zijn we met de taxi naar papa en mama gegaan. Eindelijk zag ik ze weer naar 7 weken. Het was erg fijn ze weer te zien, maar ook gek ik had het gevoel of ik ze vorige week nog had gezien. Ze waren erg positief over de reis wat ik niet verwacht had.
De volgende dag hebben we rustig aan gedaan bij het zwembad zo konden ze wennen aan de warmte en het tijd verschil en konden we rustig bijkletsen.

Ook hebben we twee trips met papa en mama gemaakt. De eerste zondag stond een trip naar Brownsberg op het programma. Na een paar uur rijden waren we bij de berg en zijn we met de auto naar boven gereden. Daarna zijn we te voet naar de top gelopen, en wat hadden we een mooi uitzicht daarboven!! Na een hele foto reportage terug naar de bus waarna we naar beneden zijn gelopen naar de Leo val. De tocht was wel pittig maar we zijn er allemaal gekomen. We konden daar even afkoelen onder de waterval. Helaas was er maar weinig water door de droge tijd maar het was heerlijk verkoelend. Daarna weer terug naar boven waar we een heerlijke lunch hebben gehad voordat we weer naar Paramaribo zijn gereden.

De tweede trip was de trip naar Bigi Pan. Wat was dat een gave trip!! Na 4 en een half uur rijden kwamen we aan in Nickerie. Daar zijn we overgestapt op de boot waar we nog een uur mee moesten varen door de mangrove voor we in Bigi Pan waren en bij onze slaapplaats voor die nacht. Tijdens onze boot tocht hebben we al veel verschillende vogels gezien. Buizerds, Arend, aasgieren, witte reigers en nog veel andere vogels. Na 16 km varen kwamen we dan aan bij onze hut. Midden op het water stonden een aantal hutjes en in een daarvan zouden we die nacht slapen. Na onze spullen binnen gelegd te hebben zijn we eigenlijk meteen weer in de boot gestapt voor de avondtocht. En wat we daar zagen was gaaf!!! Honderden flamingo’s waar we vrij dichtbij konden komen. Rode Ibissen en verschillende andere witte en grijze vogels!! Ondertussen ging de zon al onder en konden we genieten van een mooie zonsondergang op de boot! Die avond zijn we ook nog op kaaimannen jacht geweest in het donker. Heel veel vertrouwen hadden we er al niet in dat we ze zouden zien want de afgelopen 4 maanden waren ze niet meer gezien doordat het water zo laag staat. Het was wel spannend zo in het pikkendonker in een klein bootje op zoek naar kaaimannen. De sterrenhemel op het water was prachtig!!! Helaas hebben we geen kaaiman gezien, wel een wasbeer (ook leuk). Na een goede nacht (slapen op een matras op de grond) hebben we de volgende dag naar een goed ontbijt nog een tocht over het water gemaakt het moeras in. Weer veel vogels gezien zodat we na de lunch weer de lange tocht terug naar Paramaribo konden maken. We hebben genoten en ik vond het fantastisch om die samen met papa en mama te kunnen doen!

In deze weken hebben we ook ons certificaat gehaald voor salsadansen. Ook al hebben we twee lessen gemist en zijn we niet altijd op tijd gekomen door de taxi’s hier is het toch gelukt! Na 8 lessen moesten we afdansen en zijn we allebei geslaagd!

En nu is de laatste maand alweer in gegaan. Het aftellen gaat beginnen al willen we daar nog even niet aan denken. Er staat nog genoeg op de planning om nog te doen voordat we terug naar Nederland komen.

Lieve groetjes uit het zonnige Suriname!

Nancy

• 06 November 2015 - 19:40

Papa En Mama:

Nancy,
    Super mooi verhaal wij weten nu precies waar je het over hebt.
    Wat hebben we genoten van jullie.
    En de mooie trips samen.
    Wat is de natuur mooi, het eten lekker.
    De tijd was veelte kort .
    Geniet nog maar lekker en maak nog maar een paar mooie trips.
    Veel lieve groetjes van Papa,Mama en Harrie

• 06 November 2015 - 21:33

Toos En Wim:

Nancy,
    Wij hebben weer genoten van je mooie verslag, wat leuk dat je ouders zo hebben genoten bij jullie,het is een ervaring die je heel je leven niet gauw zal vergeten, en ook Voor pap en en mam die nog nooit zo ver van huis waren, wat een uitdaging. Wij hebben al contact met Hun gehad. Ze kunnen wel blijven vertellen heel bijzonder, ze zijn nu weer thuis en Kunnen het dagelijkse leven weer opvatten. En wij kijken weer uit naar je volgende verslag.
    Lieve groetjes van toos en Wim,

• 06 November 2015 - 23:46

Ome Hans En Tante Ans:

Hoi Nancy,

Mooi verslag,mooie foto's.
    Nog veel plezier.
    Groetjes ome Hans en tante Ans.