De laatste dagen in Nederland... - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Nancy Sangen - WaarBenJij.nu De laatste dagen in Nederland... - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Nancy Sangen - WaarBenJij.nu

De laatste dagen in Nederland...

Blijf op de hoogte en volg Nancy

01 September 2015 | Nederland, Nederland

Nog 1 dag en dan is het zo ver dan gaat het grote avontuur beginnen! Wie had dat ooit gedacht. Ik had het er al een paar jaar over dat het me heel leuk leek, maar dat het ook echt zou gaan gebeuren had ik niet verwacht. 2de kerstdag kwam de doorslag, een appje van Marieke (de vriendin waarmee ik naar Suriname ga): Nancy ik wil het echt gaan doen vrijwilligerswerk in het buitenland! Slik… ik wil het ook graag maar gaan we het nu dan ook echt doen?!

Na eerst gekeken te hebben naar vrijwilligerswerk in Afrika hebben we afgesproken met een vriendin van Marieke die ook naar Afrika was geweest om stage te lopen. Zij had ook haar fotoboeken bij van Suriname want ook daar had ze stage gelopen. Na de verhalen over stage/vrijwilligers werk in Afrika en Suriname gehoord te hebben werden we toch wel heel enthousiast over Suriname. De faciliteiten zijn er beter, het is er mooi weer en ze spreken er Nederlands wat voor mij toch wel een heel groot plus punt is!!

De knoop was dus doorgehakt het werd Suriname! Toen begon het regelen. Eerst hebben we een slaapplaats geregeld, dat was vrij snel geregeld. Daarna hebben we gezocht naar en plek om vrijwilligerswerk te doen een waar we zelf een goed gevoel bij hadden. En dat hadden we bij Stichting Koningskind. We kregen contact met iemand uit Breda. Zij heeft ons gelopen met het papierwerk wat er fijn was. En toen zijn te tickets geboekt. Nu konden we niet meer terug en werd het echt! Na ook de vaccinaties en het visum voor Suriname gehaald te hebben waren we er dan toch bijna klaar voor.

Ik heb al veel gelezen over Suriname en van veel mensen positieve verhalen gehoord waardoor ik zeker weet dat het goed gaat komen! Het komt nu wel erg dichtbij. De laatste spullen worden gekocht en de koffer wordt gepakt. Ik ga genieten van de laatste dagen in Nederland voordat ik aan het avontuur begin!! Het zal niet altijd makkelijk worden maar wat heb ik er zin in!!

  • 02 September 2015 - 17:24

    Thea:

    Dag Nancy, Ik wens je een hele mooie tijd in Suriname en wacht vol spanning op een eerste berichtje.
    Goede reis

  • 04 September 2015 - 10:21

    Gerard Van Der Sangen:

    Hallo Nancy,

    Ik heb je geen goede reis meer kunnen wensen, maar heb begrepen dat je goed bent aan gekomen.
    Ik wens je heel veel (leer) plezier en een mooie tijd in het mooie Suriname.
    Hopelijk kun je ook nog veel mooie dingen van het land zien.

    Ik wens je heel veel succes en natuurlijk blijf ik je volgen.

    Groetjes Gerard van der Sangen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Nederland

Nancy

Actief sinds 01 Sept. 2015
Verslag gelezen: 261
Totaal aantal bezoekers 8396

Voorgaande reizen:

03 September 2015 - 01 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: