We zijn in Suriname!! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Nancy Sangen - WaarBenJij.nu We zijn in Suriname!! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Nancy Sangen - WaarBenJij.nu

We zijn in Suriname!!

Blijf op de hoogte en volg Nancy

04 September 2015 | Suriname, Paramaribo

Gisteren om half 7 begon de reis na een paar dagen van afscheid nemen. Wat leven er toch veel mensen mee het huis zat vol. Super lief! En toen ik als laatste ook nog afscheid had genomen mijn lieve buurtjes was het tijd om te gaan slapen want het zou een lange dag worden.

Na een korte nacht ging het dan echt beginnen. Na een voorspoedige rit naar Schiphol zonder file hebben we eerst onze koffers ingecheckt mijn koffer was 300 gram te zwaar waar ik mij wel druk om maakte, maar hij mocht mee! Daarna zijn we nog even met zijn alle wat gaan drinken. En toen was het dus echt tijd om afscheid te nemen! Dat was niet zo makkelijk. Net voordat we door de douanen gingen kreeg ik nog een telefoontje!! Van mijn fantastisch stagekindjes en collega’s, met zijn alle zongen ze “Jammer dat je weggaat” meteen weer huilen, wat ontzetten lief. Bij de douanen meteen helemaal goed gekeurd, YES! We konden naar het vliegtuig! Bij de gate aangekomen was het meteen duidelijk waar we naar toe gingen haha de man die achter ons in de rij stond wilde bij de andere ingang gaan staan want daar was de rij niet zolang, maar dat was voor businessclass moet je lezen zei zijn vrouw. Maar ik heb al zoveel gelezen ik wordt daar zo moe van rustig aan was het antwoord van haar man! Haha ja we zitten goed we gaan naar Suriname!!

In het vliegtuig zaten we in de economy class waar we eigenlijk helemaal niet voor geboekt hadden dus we hadden geluk! Ik kreeg een lieve vrouw naast me die ons meteen van alles vertelde over Suriname. Na een uur vertraging (er kwam een man niet opdagen dus zijn koffer moest uit het vliegtuig) konden we dan toch eindelijk vertrekken! De reis ging beginnen!!! Na een goede vlucht kwamen we aan in het warme Suriname! Na de paspoort controle gingen we opzoek naar onze koffers maar die stonden al voor ons klaar dus we konden zo door lopen naar onze taxi. Er gingen nog twee oudere mannen mee in de taxi die meteen van alles over het land en de culturen vertelden. Ze vonden het allebei erg leuk om te vertellen. Ze verteld dat het helemaal niet zo duur was om een vakantiehuisje te bouwen daar, in Nederland maak je gewoon een tekening was je wilt en ze zetten het hier voor je neer. En als we een keer in de beurt waren mochten we zeker langs komen!

Om zeven uur (Surinaamse tijd) kwamen we aan bij onze appartement. Sandra onze huisbazin stond al op ons te wachten. Na een rondleiding en een kort gesprekje met onze huisgenoten zijn we naar bed gegaan. Om 6 uur was ik al weer wakker door de jetlag. Na een koude douche (warm water hebben we niet) zijn we geld gaan pinnen en boodschappen gaan doen want wij hadden nog niks te eten. Gelukkig was Ingrid een huisgenot zo aardig om met ons mee te gaan waardoor ze als wat heeft laten zien van onze wijk. Ze heeft verteld waar we wat moeten halen. De middag hebben we rustig aan gedaan we waren nog erg moe van de reis en door het warme weer. Vanavond gaan we voor het eerst naar het centrum van Paramaribo om daar uiteten te gaan met andere stagiaires.

Liefs Nancy

• 04 September 2015 - 20:16

Nina:

Wat leuk lieverd om dit te lezen! Geniet van jullie tijd en ga zeker je blog bijhouden.

Dikke knuffel

Groetjes

• 05 September 2015 - 21:11

Tante Ans:

Ja Nancy,

Fijn dat je een goede reis hebt gehad.
    Veel plezier daar.

Groetjes tante Ans

• 05 September 2015 - 22:25

Wim En Toos :

Wij hebben je eerste verslag gelezen, fijn dat het allemaal zo goed is gegaan met jullie reis en de eerste dag, verders veel succes met je grote avontuur, wij blijven je blog volgen!!
    Groetjes wim en toos.

• 06 September 2015 - 12:15

Lisette:

Leuk om zo op de hoogte te blijven! Geniet!

• 06 September 2015 - 12:27

Denise :

Leuk om te lezen Nancy! Blijven schrijven :)
    Geniet!

Liefs Denise

• 09 September 2015 - 20:10

Ingrid:

ha Nancy,al een beetje gewend?leuke buitenkeuken hebben jullie

• 11 September 2015 - 21:34

Mien De Buurvrouw.:

Nancy wat fijn dat je een goede reis gehad hebt

Het is toch een heel avontuur.

Succes verder met het werk in het weeshuis.

Gr, Bert en Mien.